Clothes Sewing Challenge #5

Als volgende Patroon voor de Kleding Challenge wilde ik graag een Lange Broek maken. Als inspiratie had ik een broek in gedachte van mezelf, een broek die ik al jaren heb en die heerlijk zit. Van linnen met een tailleband van boordstof, heerlijk comfortabel en fijn op zomerse dagen als het niet heel warm is.





Dus ik ging op zoek naar informatie over het zelf op maat tekenen van een broek-patroon. En met al die informatie berekende en tekende ik het patroon en naaide een test-versie van een oud laken. En wat denk je… Veel te groot!


Gelukkig paste hij bij Manlief wel ;-) Ik naaide een contrasterende stof onder aan de pijpen zodat de lengte ook goed voor hem was, en voilà: een nieuwe pyjamabroek voor Manlief, haha!

En ik ging aan de slag met het herberekenen van het patroon. Ik maakte hem smaller en paste de kruisnaad aan. Een nieuwe test-versie van een ander laken volgde en deze was wel goed. Dus, ook een nieuwe pyjamabroek voor mij ;-)


Dus, nu het Patroon is goedgekeurd kan ik een 'echte' versie gaan naaien. Ik wil hem maken van dunne jeansstof en met de fijne comfortabele tricot-tailleband. En met zakken deze keer! En nog een driekwart-model, en nog broeken voor de kinderen.. Genoeg te doen dus weer!


Voor deze Lange Broek maakte ik geen naaipatroon, het was voor mij een beetje té ingewikkeld om het patroon te tekenen en goed te krijgen. Dus om het aan jullie uit te leggen in een goed patroon ook!


I made a custom trousers pattern with my own measurements. It wasn't easy! The first version was far to big. So I recalculated and the second pair of trousers was perfect! So now that I have a good Pants Pattern, I'm ready to make some more trousers :-)
This Pattern is part of my 2014 clothes drafting and sewing challenge. 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


In 2014 ga ik een uitdaging aan: elke maand een nieuw kledingstuk ontwerpen, tekenen naar mijn eigen maat en in elkaar naaien.
Doe je mee? Van elk kledingstuk maak ik een werkbeschrijving die beschikbaar komt in Sew Natural Webshop.
Je leest er alles over op deze Blog, of je kunt je inschrijven voor de Nieuwsbrief!

1 opmerking:

Ik vind het leuk om je reactie te lezen. Bedankt voor je bericht!